Polévka na chladné dny.


Ahojky, 

                Už nám přece jen začali ty chladná rána a večery a proto jsem se jednoho zamračeného, upršeného dne, rozhodla udělat tu nejlepší polévku, která se na toto počasí hodí. Kdo je milovníkem krémových polévek tak je tu zcela správně. Dneska si společně připravíme polévku brokolicovou. Ta je, podle mého názoru, jedna z těch lehkých a opravdu rychlých. Tak jdeme na to. :)

Budeme potřebovat:

  • brokolice
  • cibule
  • trochu oleje, koření (majoránka, sůl, pepř, muškátový oříšek, česnek)
  • Smetana na vaření
  • Vývar nebo bujon
  • 3 brambory
  • na dozdobení plátky slaniny a pečivo na krutonky


Postup:

  • jako první si nakrájíme cibuli. Nemusíte být přecizní, klidně krájejte na větší kousky
  • očistíme, propereme a natrháme brokolici na jednotlivé růžičky
  • cibulku krátce a zprudka osmažíme na oleji, poté vložíme nakrájený česnek, aby se nám krásně provoněl a nakonec vložíme růžičky brokolice, které necháme chvilku opékat
  • následně zalejeme vývarem, já ho zrovna neměla, takže mě zachránil bujon
  • jako další doporučení je, že pokud chcete mít více polévky (dáte více vody/vývaru) tak přidejte na kousky nakrájené brambory, polévku potom zahustí a už se o to nemusíte tolik starat
  • teď je čas na koření
  • zaklopíme pokličkou a necháme vařit tak zhruba 15-20 minut
  • když je brokolice měkká, přesuneme mimo plamen a celou polévku rozmixujeme 
  • následně vrátíme krém prohřát a přidáme smetanu. Tady jsem také udělala změnu. Tím, že jsem nepřidala brambory jsem měla polévku dost řídkou, takže jsem si na pomoc vzala více procentní smetanu
  • nakonec dochutíme
                Doporučuji podávat tuto polévku s opečenou nakrájenou slaninou a krutonkami. Je to opravdu strašně dobré a u nás zmizela skoro hned, což se jen tak nestane.


Také máte oblíbenou polévku na podzim? Na zahřátí? Podělte se s ostatním do komentáře.
A závěr jako vždy stačí už jen popřát DOBROU CHUŤ.

Komentáře

  1. recept je super, zase jednoduché a rychlé :) škoda, že brokolice u nás nemá úspěch, ale pro sebe bych ji udělat mohla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak to je škoda, my ji právě máme moc rádi. A z dýně jste ji také zkoušeli? Tu jsme si teď nově zamilovali :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky