Měsíční okénko - září 2020



Ahojda,

            vítám Vás u nového shrnutí za měsíc září. Když jsem koukala na fotky, které mám z tohoto měsíce, tak to bude převážně o jídle. No nevadí. Mimo jiné tu mám recenzi na knihu, tip na skvělou restauraci, jeden outfit a mnoho dalšího. Tak jdeme na to.

1. Září 

            Přesně jak jsem říkala, hnedka začneme jídlem. Dá se říci, že je to i docela zdravé. Na tento den si přesně vzpomínám, už nějakou dobu jsem cvičila 30-ti denní výzvu od úžasné Péti Elblové, která je na sociálních sítích a youtube jako @jmenujisepeta, zrovna jsem docvičila opravdu velice náročný video a proto jsem si řekla, že si za odměnu udělám moc dobrou večeři. Takže jsem si dala péct brambory s minimem oleje a kořením na americké brambory. Na maso dala grilování koření a orestovala na pánvi. Už jen stačí nakrájet jakoukoli zeleninu, já dala ledový salát, okurku  teď mě moc zachutnala light mozzarela a nakonec trochu humusu. A to je vše. Jednoduché a moc moc dobré . 



5. ZÁŘÍ

            Také jsme se konečně vydali na houby a nepřišli s prázdnou. Ještě to bylo docela brzy takže jsme nacházeli spíše takové menší podhřiby a pak pár takových docela velkých. Každopádně nám to vydalo tak na tři hodiny, takže super procházka. 



6. ZÁŘÍ 

            Po hrozně dlouhé době jsme s přítelem vyrazili na rande. A kam jinam než do naší velice oblíbené restaurace v Trutnově do La Piazza. Prostředí je tu neskutečně krásné a vždycky tu je příjemný personál. Vaří zde úžasnou italskou a chorvatskou kuchyni. Já tam mám nejraději různé druhy těstovin a mají výbornou pizzu. My si tentokrát dali pljeskavicu se smetanovou omáčkou a gorgonzolou. Moc dobré. 


(Úžasná sukně z About you)


12. ZÁŘÍ

            Také jsem od přítele dostala tuto krásnou kytičku. Zrovna bylo dost sychravé počasí a nám žluté růže rozveselili byt.

13. ZÁŘÍ

            Tento den jsem dělala po druhé v životě domácí svíčkovou a poprvé houskové knedlíky. Tentokrát se všechno povedlo perfektně. Omáčka má barvu takovou, jakou jsem chtěla, maso úplně měkké a knedlík nadýchaný. 
            Omáčku dělám pokaždé stejně. Nejprve okořeněné maso zprudka opražím na pánvi na oleji, vyndám do pekáče a na výpek dám ještě nakrájenou kořenovou zeleninu. V pekáči smíchám zeleninu s jednou sklenicí halali, podlila jsem všechno vodou a i s masem, které je do půlky ponořené, dám přiklopené do trouby na zhruba 2 - 3 hodiny. Poté jen maso nakrájím na plátky, zeleninu přendám do hrnce, rozmixuji, naleji smetanu a dochutím. Většinou už je tak hustá, že ji spíše musím ředit, takže je hned hotová. Knedlíky jsem teda dělala klasicky podle receptu z internetu. :) Co nesmí chybět, tak jsou rozhodně brusinky. Dobrou chuť!


18. ZÁŘÍ

            To je zase osud. Předchozí den jsme byli s mamkou na houbách v takovém dost svažitém terénu, no a co se nestalo. Já uklouzla a začala mě příšerně bolet noha. Po pěti minutách jsem tedy měla po houbaření a šla jsem si sednout do auta. Mamka říkala, že se alespoň skočí podívat jestli nějaké nenajde. Nakonec našla, ale doma jsme zjistili, že jsou červavé a všechny jsme vyhodili. 
            18. září. Dopoledne, které jsme strávili na chirurgii. Naštěstí se jednalo jen o pohmožděný nárt a nalomenou kůstku. Takže ortéza, berle a klid na lůžku. Ale jak jsem tohle mohla dodržet, když v sobotu jsem měla mít oslavu narozenin?! No z oslavy nemám jedinou fotku, protože to bylo tak narychlo všechno a ani jsem na focení nepomyslela. 
 


25. ZÁŘÍ

            Další recept. Tentokrát tedy žádná zdravá večeře. Přítel byl na nákupu v Lidlu a zrovna měli v akci hovězí maso na burger. Takže plán byl během vteřiny jasný. Když mi to volal, nadšeně jsem souhlasila, protože mě celý den děsně honila mlsná. Než dorazil, dala jsem péct brambory na kolečka a přípravu burgeru nechala pouze na něm. Bylo to skvělé. 


                Během září jsem také dočetla poslední knihu z jedné série od spisovatele SAMUEL BJORK. Do třetice skvělá kniha od tohoto autora. U tohoto dílu mě neskutečně bavilo, že se celý děj nezajímal pouze ohledně jedné oběti, ale bylo jich více. Takže i napětí, jak to celé skončí a kdo je vrah, bylo čím dál tím vyšší. Ovšem co se mi na této knize nelíbilo je ukončení. Neuzavřeno. Dá se říct, že je to takový ten konec jako ,,domysli si sám". Samozřejmě to nebylo tak těžké, ale chybělo mi vysvětlení a postup, jak je ostatní našli a tak dále. (ti, co četli, pochopí). Každopádně na další příběhy se moc těším a vřele doporučuji.
                Jinak hodnocení ohledně knih píšu také na stránky www.databazeknih.cz, kde mě najdete jako -LuckyKnihovna-




26. ZÁŘÍ

            Také jsem si tento měsíc udělala radost a pořídila si novou žehličku na vlasy od značky Rowenta Liss&Curl, která je zakulacená, takže by měla fungovat i jako kulma. Hnedka jsem to musela vyzkoušet a myslím si, že to vypadá moc dobře. Jediné co, tak se musím naučit dělat stejnou techniku natáčení vlasů na obou stranách, protože mi to zatím moc nejde. Každopádně jsem to zatím zkoušela pouze jednou, takže aktuálně samotnou žehličku nemůžu tak úplně hodnotit. 


            A na závěr bych Vám sem chtěla hodit nějakou podzimní výzdobu, kterou jsem připravovala. Kvůli úrazu to tedy nebylo, tak úplně podle mých představ, ale alespoň něco jsem stihla. Skoro veškeré dekorace mám z minulého roku, takže u některých si nepamatuji přesně, kde jsem je koupila. 
            Obchody na nejlepší dekorace jsou za mě KIK, Pepco, řetězce jako například Obi nebo super věci mají také vietnamské obchody.


Tuhle krásnou dýni mi koupila mamka v Kauflandu.



Tyto ,,větvičky´´ se dají právě sehnat 
u vietnamců za pár korun. :)


Nádherná podzimní atmosféra.
Čajík, sychravé počasí a relaxační hudba.

A to už je z měsíčního shrnutí úplně všechno. Doufám, že jsem Vás inspirovala a budu 
se těšit u dalšího článku.

Komentáře

Oblíbené příspěvky