Co jsem dnes jedla #1


Ahojda,

            dneska pro Vás mám takový menší článek na téma CO JSEM DNES JEDLA. V tento aktuální den se nacházím doma, jelikož se mi stal úraz nohy, takže na to mám čas. Co se týče mého jídelníčku, tak dlouhou dobu jsem si veškeré jídlo zapisovala do kalorických tabulek, což mi poté narušila dovolená, kde na to nebyl prostor. Takže od té doby jídlo nevážím, ale zhruba jsem se naučila, jak a kolik čeho má být. Nedržím žádné diety ani nic podobného. Nejsem vegan ani nekupuji BIO věci. Takže to budou velice normální typy jídel. Snažím se jíst zdravěji, ale vždy to také nejde. Tak pojďme se na to podívat!

5. 10. 2020

            Každé ráno začínám den sklenicí vody. Po probuzení do sebe rychle musím dostat vodu, protože se mi jinak dělá špatně od žaludku. Se snídaní to mám aktuálně jinak než jsem mívala. Kdysi jsem se hnedka šla najíst, každopádně teďka si tak 20 minut počkám a až pak ji jdu připravovat. 
            Za celou dobu, co jsem doma jsem si připravovala rychlo snídaně. A dneska jsem dostala chuť na vajíčka. Takže to byla jasná volba.

Ingredience: Máslo, krůtí šunka (nebo jakoukoli máte rádi), vajíčka, sůl, pepř, okurka a toust

            Popisovat, jak se dělají míchaná vajíčka je asi zbytečné. Takže jsem vypsala ingredience, které jsem použila a samozřejmě k tomu nesmělo chybět ranní kafíčko. 
 


            Ráno také začínám vitamíny a doplňkem stravy. Teďka jsem začala brát Calcium, který přispívá k zachování zdravých kostí a zubů. Tento jsem koupila na zkoušku v drogerii Dm a docela mi vyhovuje. Jako další si vezmu magnesium, protože ještě než jsem ho začala brát, tak mě neskutečně chytali křeče do prstů a od té doby (musím zaklepat) jsem je neměla. 


            Následovala taková menší svačinka. Já když jsem doma tak dopolední svačinu nějak neřeším nebo spíše nestíhám. Takže je to jen výjimečně. Jinak když jsem normálně v práci tak jídla mám teda mnohem více. Včetně různých svačinek a tak podobně. To Vám někdy také ukážu. 


            Oběd byl dneska velice jednoduchý a rychlý. Jen kvůli tomu, že jsem ho měla uvařený už z víkendu. Dělám to tak vždycky, navařím na dva dny a pak se o to nemusím starat. Dneska to byla rajská omáčka s mletými kuličkami a kolínka. Vzhledově to nevypadá moc dobře, ale je to opravdu dobrota. 

POSTUP:

OMÁČKA
  • cibulku necháme zezlátnou částečně na oleji a másle, nyní také přidáme rozvonět koření ( já dávám 10 kuliček nového koření, 14 kuliček celého pepře a 4 bobkové listy) 
  • přidáme hladkou mouku, následně jeden rajčatový protlak 
  • chvilku mícháme a zalijeme vývarem nebo stačí vodou
  • necháme tam 15 minut vařit a následně dochutíme solí, pepřem a cukru 
MASOVÉ KULIČKY
  • cibuli nakrájíme na drobno, přidáme mleté maso, vejce, koření podle chuti (já dávám majoránku, česnek, sůl pepř, trochu grilovacího koření)
  • ještě dávám lžíci hořčice a zasypu trochou strouhanky
  • tvaruji malé kuličky, které rozprostřu do pekáčku a předehřeju troubu na 200°C
  • na tyto stupně to nechám zhruba 5-10 minut, pak podleji vodou a nechám ještě tak 15 minut
            Výborná příloha jsou těstoviny nebo houskový knedlík. Je to opravdu rychlovka, kterou zvládnete tak dohromady za hodinku.
            Tohle jídlo jsem také nedokázala úplně hezky nafotit, takže se neděste, vypadá to trochu strašlivě, ale bylo to opravdu výborné. 


            Následovala odpolední svačinka, se kterou většinou čekám na přítele až přijde z práce (teď když jsem doma :D). Dneska to byla domácí kynutá buchta se švestkami, kterou pekla moje mamka a dala nám pár domů. Byla skvělá a nesmělo chybět druhé kafíčko. 
 

            K večeři jsem se rozhodla udělat svůj oblíbený těstovinový salát. Není to nic složitého, prostě smícháte všechno, co máte rádi spolu s těstovinami.
            Já použila ledový salát, okurku, mrkev, eidam, balkánský sýr jsem nakonec nedala, těstoviny a nakonec jsem všechno zakápla trochou francouzského dresingu. Jinak já si saláty dělávám bez zálivky. Většinou nedávám asi sůl a pepř. Teď jsem si dělala i takový Caesar salát podle mě (nebyly tam úplně všechny ingredience, jak by měli) a tam jsem zálivku dělala, moc dobrou. Ten Vás sem někdy také hodím. Měli byste o něho zájem?

A to už by bylo úplně všechno. Já doufám, že se Vám článek líbil a kdybyste měli nějaké 
nápady, téma na další články, klidně napište do komentáře. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky