Jak připravit mleté maso na několik způsobů?

Krásný středeční den,

            jak se máte? Celý tento týden je dosti sychravý a mlhavý takže věřím, že jste si udělali něčím radost a nepodléháte aktuálnímu počasí. Co se mě týče, hned v pondělí jsem vyrazila na ,,VÁNOČNÍ" nákupy 😅 DO TESCO. 😅Ano, bohužel, ale i tak jsem tam našla spousty hezkých věcí. Snažím se být stále pozitivní, ale taková ta vánoční atmosféra mi letos chybí. (vždy jí mám tak měsíc, měsíc a půl před Vánocemi) Na druhou stranu si říkám, ještě štěstí, že jsem si dekorace nakoupila už předtím!! 😂 No, ale o tomhle tento článek vůbec není. Dneska Vám dám tip na super jídla z mletého masa, aneb co udělat z kila masa pro dva lidi?
           Jsou dva typy. Buď dáte přebytečné maso do mrazáku a nebo z toho vykouzlíte bezva jídlo. A my tu dnes jsme na sto procent pro druhou variantu. Tak jdeme na to!

Jako první si připravíme polévku. 

GULÁŠOVÁ POLÉVKA 

            Já jsem připravovala polévku z půl kila mletého masa, jelikož jsem věděla, že ji máme moc rádi a vezmeme si ji i k večeři následující dny. Pokud ale polévky moc nemusíte a děláte ji jen na jeden oběd, dejte masa třeba jen 200-300gramů. Přebytek, který Vám zbyde, můžete použít třeba na domácí hamburgery. Takže máte další jídlo vymyšlené.

Co budeme potřebovat:

  • mleté maso mix
  • cibule
  • česnek
  • brambory
  • vývar nebo bujon
  • rajčatový protlak
  • majoránka, sůl, pepř, mletá paprika (sladká i pálivá)

POSTUP:
Jako první si oddělíme maso na dvě nebo tři části, 
podle toho, kolik chcete polévky.


Nakrájíme si cibulku na jemno a mezitím si 
rozehřejeme kastrol s trochou oleje.


Když nám cibulka krásně zesklovatěla (je lehce nahnědlá) přidáme 
mleté maso a pořádně promícháme. Necháme chvilku, aby se krásně zatáhlo.


Mezitím než se nám maso orestuje si nakrájíme brambory.
Oloupeme česnek a přidáme do orestovat
k masu.


Teď přichází velice podstatný bod. Pro výraznější chuť přidáme lžičku, 
lžičku a půl rajčatového protlaku. Pořádně zamícháme a necháme
chvilku povařit. Tím z protlaku zmizí přebytečná kyselost. 
Dále přidáme mletou papriku.



Následně zalejeme vývarem, přidáme majoránku a brambory.
A necháme tak 20 minut vařit než budou
brambory měkké.



Na závěr polévku dochutíme podle sebe a případně 
zahustíme. 


A polévku máme hotovou .



                Jako druhé jídlo jsem se rozhodla udělat čivabčiči. Ale je spousta věcí, co lze udělat. Jako například sekanou, holandské karbanátky, obyčejné karbanátky a tak dále. 

Budeme potřebovat:
  • mleté maso mix (500g)
  • cibuli
  • česnek
  • majoránku, mletou papriku, sůl a pepř

POSTUP:
Jako první si nakrájíme nadrobno cibulku, oloupeme 
česnek a prolisujeme k masu.



Přidáme zbylé suroviny a pořádně propracujeme. 
Nejlépe rukama. Teď dáme maso tak na hodinku do lednice,
aby pak šlo lépe tvarovat.



Po vyndání tvarujeme oválky, všechny zhruba stejně velké.
Dáme si pořádně rozehřát dostatek oleje.



Když je olej rozehřátí, vkládáme do něj naše ,,šišky". Neměli
by se dělat příliš dlouho, aby nebyli příliš tuhé. Na to musí být pořádně rozehřátý olej,
abychom je rychle opekli z jedné strany a následně z druhé.  



Nejlépe podáváme se zeleninou, vařeným bramborem, 
cibulkou a hořčicí. Dobrou chuť!


A na závěr bych Vás chtěla poprosit o názor či radu.
Je pro Vás lepší mít postup celého receptu
napsaný hned na začátku a pak
ji jen projet obrázky.

Nebo je to lepší takto, jako je dnes. A to 
tedy u každého obrázku popisek?
Budu moc ráda za názor. 😊 

Doufám, že se Vám dnešní recept líbit a budu 
se na Vás těšit u dalšího vaření nebo pečení?

Komentáře

  1. Díky za rady, fakt mi pomohou :) Já s mletou nějak neumím pracovat, nejsem s ním kamarádka, ale přítel ho miluje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, tak to jsem moc ráda, že jsem ti pomohla a věřím, že to dopadne skvěle a přítelovi bude chutnat. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky