Bavorské vdolky


Přeji všem krásný den,

            už dlouho jsem měla v merku nějakou sladkou bombu. Stále jsem přemýšlela, jakou bych mohla udělat a čím bych potěšila mého milovníka sladkého, svého přítele. 
            Když jsem byla malá, děda mě brával do pekárny, kde mi pravidelně kupoval jeden Bavorský vdoleček. Byla jsem v sedmém nebi. Byla to naše tradice, radost a příjemná chvíle strávená jen spolu. Ten měkký nadýchaný koblížek, potřený švestkovými povidly s pořádnou vrstvou sladkého tvarohu se nedá zapomenout. Vždy jsem také obdivovala, jak dokáží udělat jeden koblížek jako druhý a ještě ho dokázat krásně nazdobit, aby vypadaly neodolatelně. 
            Sobotní odpoledne bylo jako stvořené na tuto mimořádnou událost. Mé Bavorské vdolečky jsem připravovala poprvé. No, a proč to hnedka nenafotit a nepřidat na blog, když by se to povedlo? No a co myslíte? Povedly se?

Budeme potřebovat:

  • 250ml mléka
  • 150ml oleje
  • 500g hladké mouky
  • špetka soli
  • 2 - 3 lžíce cukru
  • 1/2 kostky droždí nebo 1 sáček sušeného 

Jako první si ohřejeme mléko, aby bylo vlažné. 
Mezitím si rozdrolíme droždí do misky. 





Po přidání mléka pořádně droždí rozmícháme a přilijeme olej.



Následně přidáme ostatní suroviny a pořádně propracujeme, nejlépe rukama.
Těsto musí být trochu lepivé, ale ne moc. Podle potřeby můžete přidat mouku.
Následně překryjeme čistou utěrkou a ideálně vložíme
do předem vyhřáté trouby.


Zhruba po hodině nám těsto krásně vykynulo a můžeme pokračovat. 


Já jsem si těsto oddělila na 4 menší části a postupně vykrajovala vdolky.
Použila jsem sklenici s menším poloměrem, aby vdolky nebyly příliš velké. 



Pokračujete jako u Vánočního cukroví. Vykrajujete a vykrajujete dokud je těsto.
Z této dávky jsme měli 30 kusů, ale záleží jak silný těsto uděláte, 
jak velké vdolky budou nebo podle vykynutí těsta.

Vůbec se nemusíte bát, že těsto nemáte příliš vysoké. Jak můžete vidět,
já první těsto měla hodně hubené a i tak to dopadlo skvěle.


Následně do všech koleček uděláme malé důlky a necháme ještě chvilku kynout.
Mezitím si začneme rozpalovat olej. Toho je potřeba trochu více a co je 
důležité, musí být rozpálený tak akorát. 


Vdolky pokládáme do oleje důlkem dolů a smažíme do zlatova.
Jak vidíte na pánvi ještě krásně nabydou. 



Podáváme se švestkovými povidly, marmeládou nebo cokoli máte 
rádi a se sladkým tvarohem.

 




Tak co zkoušeli jste je? Nebo máte jiný osvědčený recept?
Toto je první článek na téma pečení.
Co byste chtěli příště?

Přeji krásný zbytek dne a uvidíme se již brzy. 😊


Komentáře

  1. tohle nám dělávala babičky, když jsme byli menší :) krásná vzpomínka na dětství, třeba jednou to budu dělat já svým dětem, a pak vnoučatům :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky