JESENÍKY 2017

AHOJDA,

dnes je tu další článek z kategorie TRAVELDIARY. Popíšu Vám mé dojmy z letní dovolené v Jeseníku, kam jsem vyrazila se svým přítelem na krásné 3 dny odpočinku a relaxu.

Na cestu jsme se vypravili časně ráno, abychom všechno hezky stihli. Z místa bydliště byl cíl vzdálen cca 120km a nejkratší přes Polsko, proto jsme se rozhodli stavit se u ,,Polského moře" jak tomu říkají Češi (je to velké jezero/přehrada). NYSKIJSKÉ JEZERO. První zastávka na naší cestě. Když jsme tam přijeli, vypadalo to úplně jinak než na fotkách. Pláž, která měla být písčitá sice byla, ale částečně zarostlá křovím a trávou. Takže fotky, které uvádí na internetu jsou několik let staré. I přes to se nám to líbilo už jen díky krásně čisté vodě, kde jsme se vykoupali a dokonce i zaplavali. Po cestě v autě nám to přišlo vhod. :D Napadlo nás, že bychom si mohli půjčit šlapadlo a jet se podívat do zátok. Nejlepší na tom bylo, že jsme neměli polské peníze, ale pán byl tak ochotný, že přijal i českou měnu (přece by si nenechal ujít kšeft) :DD. Zhruba hodina nám stačila, abychom si všechno prohlédli, došlapali do poloviny jezera, udělali spousty fotek a debatovali o luxusních domech s jachtami u kraje. Pak jsme se usušili, převlékli a vydali se na cestu do hotelu.

Po cestě nás doprovázela obrovská bouřka s kroupami, že jsme neviděli metr před sebe. A v tom největším lijáku zaparkovali u hotelu. Chvilku jsme jen tak seděli, pak se na sebe podívali a řekli si, že to budeme muset nějak přeběhnout.

Na recepci jsme doběhli totálně promočený. :DD

Zapomněla jsem zmínit jak se hotel nazývá, kde se nachází a proč zrovna tento. Villa Regenhart. Když jsme s přítelem koukali na fotografie a služby této villy, byli jsme hned rozhodnuti. Nachází se tedy v Jeseníkách, obklopená parky se zajímavými místy, kde se dá krásně projet na kole.

Náš balíček <3

Na recepci jsme se také dozvěděli, že ještě večer máme zarezervovanou vířivku, která byla jen pro nás dva, nacházela se venku a s bonusem šampaňského. A jelikož jsme přijeli až kolem šesté hodiny večer, vířivku měli na půl osmou museli jsme se jen rychle převléknout z mokrého oblečení a vyrazit na večeři. Ještě jsem zapomněla dodat, že jsme si zakoupili balíček služeb na celé tři dny, což se velice vyplatí. Tří-chodová večeře se nedala sníst, ale bylo to výborné.

Ve vířivce jsme byli asi tak deset minut než začalo pršet. Další skvělá věc. :D Nejhorší na tom byl fakt, že jsme museli otravovat paní, aby nám dala ručníky, šampaňské a odkryla vířivku. Ovšem řekla nám, ať si to zkusíme přehodit na zítra. Šlo to. :D Naštěstí. :D

Druhý den jsme se probudili do celkem ošklivého dne. Ono celkově nemělo být hezky.
MILUJI hotelové snídaně! Zatím všude, kde jsme byli měli takový výběr všech věcí, nikdy jsem nevěděla čím začnu. :D
 A musím říct, že měli naprosto výborné cappuccino. <3
První snídaně byla v podobě vajíček, bagetky, zeleniny, kafe a džusu. <3

Dopoledne jsme se byli podívat do města, kde jsme hned zamířili do Vlastivědného muzea neboli Vodní tvrze. A ne. Nebylo to vůbec nudné. Ve sklepení mají úžasnou expozici Čarodějnických procesů na území Nisy. Bylo to jedním slovem dokonalé. Dozvěděli jsme se tolik různých informací. Nedoporučovala bych to tedy dětem, protože se ukazovalo, jak trestali čarodějnice v té době, jak je mučili a zabíjeli (nejen čarodějnice, ale i domnělí lidé). Do teď z toho mám smíšené pocity.

Oběd jsme si dali v hotelové restauraci a potom přišel čas na odpočinek. Zaplavali si v bazénu, vyzkoušeli tři druhy saun a leželi v relaxační místnosti na pohodlných lehátkách.

Odpoledne jsme se vydali k jezeru Rejvíz, které je vzdálené asi 15 minut autem. Netušili jsme, že to bude tak úžasné. Zastavíte na parkovišti a jdete zhruba 1,5 km Národním parkem po vyhrazených cestičkách. Nejprve po kamenné cestě a pak na to navazuje jedna jediná cesta a to je dřevěná. Bylo to naprosto kouzelné. Ale slovy to vyjádřit nejde, podívejte na fotky a řekněte sami, jak vám to připadá.

Večer nás čekala čtyř-chodová večeře, které se opět nedala sníst. :D (Polévku jsem nefotila. Byl to kuřecí silný vývar s nudlemi)

Venkovní vířivka <3

DEN TŘETÍ! Odjezd domů :( Po snídani jsme se začali pomalu balit, protože nás čekala náročná cesta domů samozřejmě se zastávkami. První byla v městě Branná, kde se nachází zámek Kolštejn. Říkali jsme si, tak se koukneme dovnitř a uvidíme jestli si budeme chtít projít nějaký okruh. Mají to tak skvěle udělaný. Jen co projdete bránou, hned po vás chce pán vstupný a je neodbytný. Takže jsme šli na okruh :DD Nakonec to nebylo tak špatné, ale zámek není úplně vybaven a já mám raději opak. :D

Další zastávka byla na Dolní Moravě, kde jsme si prošli Stezku v oblacích. To vstupné je tedy hrozné, vychází to na osobu s lanovkou 350,-Kč. Ale i tak to stálo za to. Celé jsme to prošli a je tam úžasný výhled. Kolem sebe máte sjezdovky, lesy, pod sebou bobovou dráhu a luxusní hotel. :D

Na cestě domů jsme dostali šílený hlad. Ovšem nikde nic nebylo. Jeli jsme pouze vesnicemi :D Až po dlouhé době jsme narazili na restauraci přímo u vody. Najedli jsme se a řekli si, že se nám domů ještě moc nechce a tak jsme si půjčili opět šlapadlo a projeli se. Bylo tam takových lidí. Skoro jako v Praze na Náplavce! :D

A tady už opravdu končí naše krásná dovolená. Celé to bylo naprosto úžasné. DĚKUJI! <3