MALÝ PRINC

Výsledek obrázku pro malý princZDAR A SÍLU V ČTENÍ KNIHY!
__________________________________
AUTOR:                  Antoine de Saint-Exupéry
VYDÁNÍ:                originál: 1943, V ČR- 2005
POČET STRAN:   94
ŽÁNR:                     světová lit., filosofie
__________________________________





ANOTACE: 
     Není princ jako princ. Tenhle je skutečně jen jeden – Malý princ Antoina de Saint-Exuperyho, jedno z nejslavnějších děl moderní světové literatury.
     Malý princ, kouzelná pohádková bytost, přichází na naši Zemi ze vzdálených vesmírných světů, aby se kdesi v Africké poušti setkal s autorem našeho příběhu a zjevil mu tajemství své podivuhodné životní pouti. Ale zjeví mu vlastně daleko víc: tajemství čistého srdce, dobra a krásy. Je to opravdu líbezná knížka, která vám bude jistě právě tak milá a blízká, jako byla všem čtenářským generacím, a k níž se budete i později najednou rádi vracet.
databazeknih.cz

MOJE RECENZE:          ZAJÍMAVÝ PŘÍBĚH
     Tuto knihu jsem si přečetla ze dvou důvodů. 
                    1) Slyšela jsem na ni tolik chvály a pro mnoho lidí je tato kniha jejich oblíbenou. 
                    2) Dostala jsem referát na češtinu jako mluvní cvičení a právě díky tomu jsem se                            k ní dostala. :D Takže mohu být své paní učitelce vděčná. :D
    Tento příběh byl pro mě občas matoucí. Ze začátku jsem nevěděla kdo přesně mluví, ale po pár stránkách to už bylo lepší. 
     Když trochu "rozpitváme" děj knihy, tak hlavní postavou je Malý princ, který žije sám na malé planetce, kde má jen svou květinu a tři sopky. Když se rozhodne navštívit další planety za účelem ponaučení, potká spoustu postav. Poslední planeta je pro něho Země, kde si ochočí lišku a seznámí se s pilotem, který se svým letadlem havaroval uprostřed Sahary. Převyprávěl mu svůj příběh a osmý den po havárii jim došla voda. vydávají se tedy hledat studnu s vodou. Malý princ se ztratil z dohledu pilotovi a mezitím narazí na žlutého hada. Konec knihy dopadne částečně šťastně.
      Nejvíce mě zaujala kresba hroznýše, ve kterém je slon. Pilot ho nejprve nakreslil zavřeného:
Výsledek obrázku pro malý princ kresby
      A poté otevřeného, protože nikdo neuhádl, co to ve skutečnosti je. Každý hádal, že je to klobouk. A proto pilot nakreslil další kresbu. Tentokrát to už bylo jasně vidět. 
Výsledek obrázku pro malý princ kresby
      Toto kreslil když byl ještě malý chlapec a všichni ho od kreslení odrazovali, proto s tím tedy přestal a jeho umění tak bylo "zameteno pod koberec".
Výsledek obrázku pro malý princ kresby     Kniha se mi moc líbila, i přesto, že byla takto krátká. Ještě jsem chtěla dodat, že jsem ji neměla v ruce, ale četla jsem ji pouze v mobilu. Už jen díky tomu, že jsem ji chtěla okamžitě a rychle začít číst. Určitě si ji půjčím v knihovně a znovu si ji přečtu. Myslím si totiž, že to bude zase něco trochu jiného a daleko lepší zážitek. 





CITÁTY: 

„Co to znamená ochočit? Je to něco, na co se moc zapomíná. Znamená to vytvořit pouta.“

„Důkazem, že malý princ skutečně existoval je to, že byl rozkošný, že se smál a že chtěl beránka. Chce-li někdo beránka, je to důkaz, že žije.“


Výsledek obrázku pro antoine de saint-exupéry


NĚCO O AUTOROVI:
     Autor se narodil 20.06.1999 ve Francii. Byl to francouzský prozaik a publicista. Už odmala ho nejvíce fascinovali letadla a všechno okolo nich. Díky tomu poté studoval na Námořní škole a stal se pilotem. Za 2. světové války se dobrovolně přihlásil a bohužel zahynul při průzkumném letu nedaleko Korsiky. Psal převážně humanistické příběhy a ztvárňoval v nich své zkušenosti pilota. 




MOJE HODNOCENÍ:    ................... 5/5
A co vy? Také máte rádi Malého prince?

Komentáře

Oblíbené příspěvky