Týden na vodě

Ahojda cestovatelé,

dneska tu máme pokračování dovolené na Moravě a teď teprve přijde to, co asi každý očekává. Týden na vodě!! Rozhodnutí strávit dovolenou tímto způsobem jsme se shodli skoro hned. Na popud toho, že jsem říkala, že by se mi líbila plavba po Středozemním moři. A tak jsme se dohodli, že to nejdříve zkusíme na řece. Pobyt je nutný zarezervovat si velice brzy, jelikož to mají hodně vyprodané. Takže ideálně kolem ledna až února. My si vybrali MARINA ORLÍK a loď se jmenovala ALBIN 25 CICI. Vybráno bychom měli a teď už se jen těšit.

Převzít loď jsme si měli v 18:00 v neděli, vyslechnout instrukce a vybalit věci. To byli prvotní povinnosti. Když jedete na loď, kde budete opravdu týden bydlet, znamená to, že budete potřebovat spoustu věcí. Tak si to pojďme shrnout.

Na této lodi je základní vybavení jako:
  • Kuchyňka je vybavená příbory, nádobím, zapalovačem, kastroly a lihem do lihového vařiče
  • lednice
  • pitná voda
To je tak zhruba všechno. Jinak vše s sebou. My jsme si brali:

• Prostěradlo, polštář, deku, ručníky
  • utěrky, nůž, kuchyňské ubrousky, otvírák, jar
  • repelent
        No měli jsme toho opravdu hodně. Ono když se to dá všechno na hromadu tak je to opravdu mazec. Oblečení jsme ani moc nepotřebovali jen pár triček, kraťasy a dlouhé kalhoty. Hlavně co na 100% doporučuju si vzít spacáky. My jsme nechytli zrovna nejlepší počasí (chápej asi tak 9stupňů přes noc) a měli jen velkou deku, pod kterou byla neskutečná zima. Další tip je vzít si dostatek ručníků. Zastavovali jsme i v kempech co znamenalo, že jsme se mohli normálně osprchovat, což bylo skvělé, ale občas nám neuschli ručníky po koupání na přehradě a pak to bylo špatné. Pak je také potřeba si vzít menší ručník na záchod a pro ženy ještě jeden na vlasy.

První noc byla skvělá. Zůstali jsme v kempu, který byl krytý, takže ještě bylo teplo. Rána byly kouzelná. Všude zpívali ptáci, byl slyšet jen šum lesa a vody. Relax. Naprostý klid. Připravili jsme první snídani a vypluli.

Plán byl následující. První den proplout jeden lodní výtah, zdvihadlo a doplout na přehradu Slapy. U lodního výtahu jsme byli docela brzy a i tak už tam čekali další dvě lodě. Takže jsme zakotvili a čekali asi hodinku než jsme přišli na řadu. Já byla hrozně nervózní, z toho jak to půjde, jak to provedeme a tak. Když na to přišlo, nebylo to zase tak hrozné, pracovník nás pomohl loď přidržet, uvázat a pak už jsme se jen nechali vyvézt nahoru a pak zase dolů. Byl to senzační zážitek.

Kamýk nad Vltavou je část mezi přehradami Orlík a Slapy, kde je k vidění krásná příroda a skály. My se rozhodli, že zakotvíme a dáme si oběd. Našli jsme krásnou osamocenou plážičku, kam jsme popředu pomaličku najeli, já byla na přídi a kontrolovala, zda pod námi nejsou nějaké velké kameny a přítel kormidloval. Potom jsem musela vyskočit do vody, držet provaz a hledat vhodné místo na uvázání. Jen pro přesnost, voda měla asi jen 15 stupňů.

Pak jsme se vydali na plavební komoru na Slapy. To bylo také dobrodružství. Je to zhruba pro 4 velké lodě, což znamená, že tam musíte pomaličku najet, provléknout lana na takové klapky a držet co to jde. My měli výhodu v tom, že jsme měli přidaný příďový motor, který nám pomáhal držet příď lodi tak, jak jsme chtěli. Je to obrovský mechanismus, který uzavře komoru hned, jak jsou všechny lodě připravené a pomalu se připouští voda. Takže jsme úspěšně všechno propluli a byl před námi další velký problém. Kde budeme spát? Hledání místa k zakotvení bylo na celém týdnu to nejhorší. Vzhledem k situaci, která se teď děje, byli všichni, co obvykle jezdí s lodí k moři, kde jinde než na Vltavě. Takže kotvit se nedalo skoro nikde. Tu první noc jsme se usídlili k molu. Večery a rána byly prostě kouzelná.

V okolí nic moc nehledejte. Jsou tam opravdu jen lesy, skály a pusto. Když už se někde nacházela civilizace, tak tam nešlo zakotvit. Takže jde opravdu o relaxační dovolenou. Také jsme se asi dvakrát koupali takže dobrý. Druhý den jsme se vydali dál a našli snad jediný obchod, kde jsme potřebovali dokoupit pečivo. Takže cíl byl jasný. Zakotvili jsme v restauraci RIVER MARINA, zaplatili poplatek, tuším 350Kč s možností využití sprch, a vydali se na nákup (Sámoška U Veverky).

Pak jsme kotvili u vesnice Oboz, kde jsme si také došli na večeři a loď byla větší než molo.

Předposlední noc už jsme se snažili dostat co nejblíže komoře zpátky na Orlík a co nejrychleji k jedinému veřejnému molu přímo v Kamýku nad Vltavou, kde bylo zároveň kam jít a něco si nakoupit. Naštěstí jsme tam dorazili jako první, což bylo skvělé. Takže loď přivázaná a šlo se do města nakoupit. A pak se vydali na nedaleký Hrad Vrškamýk.

Pak už nás čekala jen stejná cesta zpátky do prvotního kempu a na poslední výlet jsme vyrazili v sobotu. Na hrad Zvíkov. Tam je kotvení už o trochu jednodušší, je to tam na to přizpůsobený.

Tento týden byl plný dobrodružství a také pohody. Bylo to jedním slovem úžasné.