ŘECKO 2015

Ahoj všichni,

     dneska je tu první článek z rubriky TRAVEL DIARY. První téma bude Řecko, kde jsem byla se svou třídou na školním výletu v roce 2015.
    Je čtvrtek 28.6.2015 odpoledne a já začínám šílet z toho, že si nestihnu zabalit nebo něco zapomenu. Mamka mi pomáhala zabalit jídlo (usmažit řízky, upéct buchtu, atd..). Pořád jsem ji popoháněla a sama si balila oblečení, hygienu a vše co bych měla potřebovat. Na pomoc jsem měla tři listy se seznamem věcí, které jsem postupně odškrtávala, pokud byli v cestovní tašce. Zdálo se, že mám všechno zabalené a přišel večer, kdy jsem padla do postele unavená jako kotě a po chvíli i usla.
    Ráno, no spíš v noci, mě budík probudil v 3:45 a já okamžitě vstala. K autobusu jsme se dostali chvíli před půl 5, kdy jsme už měli nasedat, ale autobus nikde.
    Nakonec přijel a rodiče začali dávat kufry do zavazadlového prostoru a my se rvali na vytoužené místa. Čekání na odjezd byl snad nekonečný, ale zanedlouho jsme konečně vyrazili na cestu. Poslední mávání rodičům a hurá na výlet.




    Po dvou hodinách jsme se začali nudit, ale já si koupila časopis EPOCHU a tak jsem se zabavila. Hranice se Slovenskem jsme jen projeli. Večer jsme se všichni pomalu chystali spát, bohužel jen krátce, protože na srbských hranicích jsme museli vystoupit a projít bránou, aby si zkontrolovali pasy. Spal celý autobus až do rána, kdy jsme projížděli již Řeckem a koukali na překrásnou přírodu. Konečně jsme viděli kopce a lesy.

     Do hotelu jsme přijeli kolem půl 8 ráno a všichni se nemohli dočkat vybalování, vyčištění zubů a osprchování. Pokyny nám zdělili učitelky a také vedoucí celého zájezdu a dostali volno do 14:00.


    My se postupně vystřídali v koupelně, najedli, začali si vybalovat a udělat si pokoj tak, aby působil víc útulně. Náš pokoj byl po čtyřech s kuchyní, koupelnou, 2 ložnicemi a společným balkonem. Začali jsme hrát karty a povídat si. Dopoledne uteklo jako voda a my se začali chystat na pláž. Hlavně nezapomenout opalovací krém, knížku, ručník a ledové pití.




    Na pláži bylo krásně a my se hned vydali do vody. Kolem 18:00 jsme se vraceli na hotel a čekali na večeři. Na balkoně jsme potom hráli karty a bavili se, co bude zítra. Večerka v 23:00 nám úplně stačila a my padly do postele a okamžitě usnuly. Vydali do vody. Kolem 18:00 jsme se vraceli na hotel a čekali na večeři. Na balkoně jsme potom hráli karty a bavili se, co bude zítra. Večerka v 23:00 nám úplně stačila a my padly do postele a okamžitě usnuly. 


    Každý večer jsme se snažili chodit do blízkého města, kde prodávali výborný giros (Asprovalta). Tak nám dali učitelky rozchod, vždy tak na dvě hodiny. My jsme nejprve chodili uličkami a koukali do obchodů a stánků, které byli skoro všude. Nebo jsme si do ruky vzali boty a chodili po mokrém písku při západu slunce. To teprve bylo krásné. Sedli jsme si na lehátka, koukali na vlny a poslouchali hlasy moře. V tu chvíli mě napadlo ,,Tady bych mohla žít''. Pomalu jsme se začali vracet na místo srazu. Po cestě se koukali stále na fontány, květiny a všechno okolo. Bylo to tam tak krásné a udržované.
      Ve čtvrtek kolem 16:00 jsme opět nasedali do autobusu, aby nás řidič odvezl do Soluně. Cesta trvala hodinku a dokonce jsme měli průvodce, který nám vyprávěl historii různých míst, které jsme míjeli. Bylo to velice naučné, ale i zajímavé.
     Řidič zastavil a my se spolu s průvodcem vydali na menší okruh památek. Procházeli jsme kolem moře, Bílé věže až na Aristotelovo náměstí, kde jsme se zastavili u sochy Aristotela a váže se k němu taková pověst, že kdo chytí jeho palec u nohy, bude moudřejší. 










     V každém bloku jsme dostali půlhodinový rozchod, kde se všichni rychle rozutekli do obchodů. Pak byli vidět pouze s plno taškami a žádnými penězi. Já si koupila krásné hodinky, čelenku s růžemi do vlasů a dva náramky. Tento výlet se nám všem moc líbil a hned bych si ho zase zopakovala. Do Řecka bych se určitě chtěla ještě někdy podívat a i na jiná místa než jen na tohle. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky